10 Mart 2012 Cumartesi

Moskova Guncesi -1

Merhabalar,

Cok uzun zamandir yazamiyorum hayatimdaki degisikliklere uyum saglamaya calismaktaydim. Henuz tam olarak uyum saglayamasam bile yazmaya vakit ayirabilecek duzeye geldim en azindan :)

Moskova'ya - ya da ruslarin dedigi gibi москва- gelmeden once herkesin bana durmadan soyledigi bir sey vardi. Cok soguk, orada nasil yasiyacaksin? Buraya gelmeden onceki benim verdigi cevap da su sekildeydi       - Sicak olsa daha kotu simdi giyinir giyinir isinirsin ne olacak hem her zaman oyle -15 lerde degil sicaklik geceleri ancak o kadar soguk oluyormus - Ah cok iyimsermisim :) Buradaki sogugu biraz soyle anlatmaya calisiyim.
Hava durumunun soyledigi derece = -15
Ruslarin hissettigi derece = +10
Benim hissettigim derece = -20
Sanirim daha net bir tablo cizilmistir aklinizda :)
Burada  ne kadar giyinirsen giyin, ne kadar soguga hazirlikli olursan ol usumemek mumkun degil. Evet Metrolari bile sicak, hatta evleri sizi bunaltacak derecede sicak olabilir ama disari burnunuzu cikarmak zorunda oldugunuz zaman is degisiyor. Burada kac sene yasarsaniz yasayin bu soguga ve lahana gibi giyinme durumuna alisabileceginizi sanmiyorum. Bunun icin burada dogmak ve buyumek lazim, zira ruslarin bu soguklarda bu kadar ince giyindigini gorunce buna bir kez daha emin oldum.

Havalarin rahat nefes alinabilecek sicakliga geldigi zamanlarda москва sevilecek bir sehir. Ozellikle sehir merkezine indiginiz zaman sizi tarihi dokusuyla ve sehir yerlesimi acidan buyuluyor. Herkesin bildigi gibi Kremlin'i, Kizil Meydani, москва'nin simgesi Saint Basil Katedrali'ni gordugunuz zaman buraya iyi ki gelmisim dersiniz. Buraya geleli 1 ay olmasina ragmen hala soguklar insani boyutta olmadigi icin uzerine yazi yazabilecek kadar gezme sansi bulamadim ama havalar el verdigi zaman detayli bir gezi yapmayi planliyorum.

Moskova'da ilk dikkatimi ceken sey eski olan herseyin guzel olmasi. Mesela Metrolari hepsi kendi capinda bir sanat eseri. O kadar guzel ve ihtisamli ki insan etkilenmeden edemiyor.

Bunlar ilk gun izlenimlerimden bir parca sadece, bir Turk gozunden москва izlenimlerimi paylasmaya devam edecegim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...