8 Aralık 2011 Perşembe

Diego Rivera & Frida Kahlo




Merhabalar,

İş yoğunluğumdan dolayı bu ara yazma fırsatı bulamadım. Ama bugün Diego Rivera'nın doğum günü olunca bir kaç satır karalamalarıyım diye düşündüm. Aslında Diego Rivera'nın eserlerinin pek hayranı olduğum söylenemez ama Diego Rivera diyince akla gelen ilk isim Frida Kahlo olduğu için yazmak istedim :)

Diego Rivera, Meksida doğmuş ve daha çok duvar resimleri ve politik duruşuyla dikkat çeken bir ressam. Tabiki Frida Kahlo ile olan aşkı ile de. Onlarki Fil ile Güvercinin aşkıydı.

Frida Kahlo diyince gözümü kapatınca o küçücük yapısına rağmen çok büyük bir  profil geliyor. Sanatçının sanatı ile büyümesi demek bu olsa gerek. Yaşadığı tüm tahlisizliklere rağmen O kadar güçlü bir kadın ki bunu her seferin de eserlerine de çok güzel yansıtıyor. Aynı zamanda eserlerindeki  dikkat çeken diğer noktalar ise yaşama sevinci, renkli kişiliği ve Diego Rivera'ya duyduğu aşk'tır. Ayrıca, kendi otoportleri ile de çok ünlüdür. Eserlerine hayran olmamak imkansız.

Pera Müzesinde geçtiğimiz Mart ayında sonlanan Frida Kahlo ve Diego Rivera sergisine katılma şansı bulduğum için kendimi  çok şanslı hissediyorum. Tabiki tüm eserleri sergide yer almasa da başlıca 1-2 eserini görebildiğim için mutluyum :)

Hem Frida Kahlo'nun hem de Diego Rivera'nın beğendiğim bir kaç eserini sizinle paylaşmak istiyorum.

Diego Rivera













Frida Kahlo



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...