12 Mayıs 2012 Cumartesi

Moskova Gezi/Survival Rehberi 101

Merhabalar,


Moskova'da gecen 3 aydan sonra anladim ki bu sehir rusca bilmeyen turistler ve benim gibi yasamaya calisanlar icin cok zor bir sehir. Ama iste tam bu noktada ben devreye gidiyorum. Cok buyuk bir acigi kapatip kendi yasadigim zorluklardan cikarimlarimi Moskova'ya gelmek isteyenlerle paylasacagim.

Oncelikle bir Avrupa sehrindeymissiniz gibi dusunmeyi birakmaniz gerekiyor. Ingilizce konustugum takdirde derdimi bir sekilde anlatmayi basarabilirim, herkes bana yardimci olur , hic bir sey olmasa en azindan bir turist information vardir diye dusunuyorsaniz cok yaniliyorsunuz. Hemen birakin o dusunceleri hemen. Durumu su sekilde anlatmaya calisiyim, yanlis bilmiyorsam Moskova,da sadece tek bir tane turist information merkezi var, o da turistik yerlerle cok cok alakisiz bir yerde, onu bulmaktansa kendiniz daha rahat gezersiniz emin olun :)

Bu blog dizisi tamamlandiginda en cok merak edilen ve cogu gezi rehber kitabinda olmayan, tiyolari ve bilmeniz gereken herseyi toparlamis olacagim. Mesela diyelim ki meshur Kremlin'i gezmek istediniz, saat kacta bilet sirasinda olmalisiniz? En onemlisi nereden bilet aliniyor ? Bu Kremlin'in girisi nerededir? Ya da hangi galeri de hangi eserler var? Nerede ingilizce menu bulabilirim? Ya da tatil filan anlamam ben illa da kebabimdan ayri kalamam mi diyorsunuz?Ya da soyle guzel bir turk kahvaltisini mi ozlediniz?  Bunun gibi daha bircok akliniza takilan ve her yerde bulamayacaginiz bir suru sorunun cevabini bulabileceksiniz :)

Keyifli okumalar.



1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...