24 Haziran 2012 Pazar

Eski Arbat'taki sanat ruhu


Merhabalar,

Moskova'ya geldiginiz zaman Eski Arbat caddesine ugramadan olmaz. Eski zamanlarin sanatsal atmosferi bugunlerde de az da olsa devam ediyor. Her zaman farkli farkli etkinlikler, performanslarla karsilasabilirsiniz. Eski sanat ruhunu biraz daha yansitmasi amaciyla caddenin sonuna dogru cift tarafli olarak eski ve yeni seyyar kitap saticilari eklenmis.

Peki Eski zamanlarda cadde nasildi? Adeta bir sanatci yuvasiydi. Rusya sanat tarihine onemli katkilarda bulunan sanatcilarin yolu bir sekilde arbat caddesiyle mutlaka kesilmistir: Cehov, Puskin, Caykovski, Mayakovski, Meyerhold...  Cehov unlu oyunu 'Uc KizKardes' ilk defa caddenin girisindeki Prag restoraninda sahnelenmistir.

Simdi baktiginizda ise ,Puskin muzesini, her turlu hediyelik esya dukkanini (size daha onceki yazimda iclerinden birinden bahsetmistim.), caddenin sonunda 'Stalin'in yedi kizkardesi' olarak anilan gorkemli Rusya Disisleri Bakanligi binasini gorebilirsiniz. Eski sanatsal yapisinin ne kadar korundugu tartisilir ama yine de cok ilginc etkinler ve sanatcilar gorebilirsiniz.

Arbat'taki performanslardan kareler..



Asagidaki fotograflar ise sprey boya ile resim yapan bir sanatciya ait. Resimleri cok basarili, ben kendi adima yapilis asamasini da izledigim icin cok begendim. Ayrica yapan kisi de Turk. Yolunuz Arbat'ta duser de bu sanatci ile karsilasirsaniz bence durup bir izleyin. Su anda sadece fotograf cektigim icin cok pismanim keske video cekimi yapsaydim diye dusunuyorum. 

Resmin bitmis hali..



Iste resmin olusmasindan adim adim kareler.. 


 

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...