26 Kasım 2011 Cumartesi

9. Idefix Sanal Kitap Fuarı Seçkisi

Merhabalar,

Daha önceki yazılarımda sanal kitap fuarından seçtiğim kitapları sizinle paylaşacağımı yazmıştım. Bu liste güncellenmeye devam edecek.

Şunu farkettim ki kitap seçerken yayınevi benim için çok önemli. Kitap seçerken ister istemez kendimi Can Yayınevi ve Ayrıntı Yayınlarının kitaplarının arasında bulurum. Idefix'e bakmaya başlarken de aynen bu şekilde yaptım:) Öncelikle Can Yayıneviden başlayalım.

Gabriel Garcia Marquez'le başlamak istiyorum. Her kitabını okuduğumda yeni şeyler bulduğum ve okumaktan hiçbir zaman sıkılmayacağım, beni hayal kırıklığına uğramayacak bir kitap. Daha önce hep romanlarını okumuştum bu sefer kısa öykülerinden oluşan kitabını da okumak için sabırsızlanıyorum:)
Ahmet Büke adlı yazarı daha önce okumadım ama facebook'ta Can Yayınlarının kitaptan yaptığı alıntı hoşuma gittiği için araştırmıştım.Daha önceki Kumrunun Gördüğü kitabıyla 2011 Sait Faik Hilkaye Armağını kazanmış. Bence bir şans verilebilir :)
Yiğit Okur adlı yazarın daha önce "Sıfırlamak" adını kitabını okumuştum. Okuduğum zaman pek beğenmemiştim ama şimdi "Yazamadığım Romanın Öyküsü" kitabını görünce bir şans daha vermek istedim. Neden bilmiyorum bakalım bu sefer yanılırım belki.

Can Yayınlarının listesinde gezinirken pek de onların klasik tasarımı olmayan kapaklı bir kitapla karşılaştım. Kitabın adı Kafka'nın Çorbası Mark Crick tarafından yazılmış. 14 Dünya Edebiyat Devleri Mutfağa girerse nasıl olur demiş ve Kafka'nın Çorbası kitabı çıkmış. Bana tarzı çok ilginç geldi. Bir bakmakta yarar var bence

Tabi ki Konstantinos Kavaflis'ten Bu Kenttir Gidip Gideceğin Yer şiir kitabı. Şehir şiirini beğenenler içinde onun kadar güzellerini bulacak.

Eğer siz de psikolojik çözümlemeler içeren romanları seviyorsanız benim gibi, Henüz okumadıysanız, Stefan Zweig'in "Bir Kadın Yaşamından 24 saat ve Bir Yüreğin Ölümü" deniyebilirsiniz. Ben öyle yapmayı planlıyorum :)
Gözleriniz önündeki perdeyi kaldırmak isterseniz.. Jose Saramago'dan Görmek



Şimdilik liste bu kadar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...