13 Ağustos 2012 Pazartesi

Kitaplardan sevdigim bolumler 1 - Anna Karenina

Rusya'ya geldigim icin sanmayin benim Tolstoy sevgim lise yillarina dayanir. O zamanlar bir edebiyat hocamiz vardi, bize Turk ve Dunya klasiklerinden zorla kitap okuturdu. Baslarda biraz kizdigimi hatirliyorum bazi kitaplar o zaman ilgimi cekmemisti ama sonradan ne kadar da guzel bir sey yaptigini farkettim, belki o olmasa ben hic Tolstoy ile tanisamayacaktim. Sanirim beni ilk etkileyen ve okuma askini asilayan kitap Anna Karenina oldu. Bu yuzden ben de yeri cok ayridir. Bir solukta bitirmistim 2 cildini de. O kitaptan sonra kitaplardan hic kopmadim, hala okumamis olanlar varsa onlara siddetle tavsiye ederim bu huzunlu, carpici , etkileyici romani. 

Biraz klise gelebilir ama bu kitabin en sevdigim yeri giris cumlesiydi. 








''Mutlu ailelerin hepsi birbirine benzer; mutsuz ailelerin mutsuzluğuysa kendine özgüdür''










Tolstoy romaninda kendi hayatindan esintilere de yer vererek yaptigi gozlemlerle mutluluk ve mutsuzluk kavramlarini cok guzel yansitmistir. 3 farkli acidan yaklastigi evlilik ve ask kavramlarinda herkesin farkli bir bakisi oldugunu cok iyi anlatmakla birlikte o donemin Rusya'sina dair de fikirler veriyor. Son olarak da kitabi giris cumlesinden daha iyi anlatan bir soz oldugunu dusunmuyorum.

Keyifli okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...