26 Temmuz 2012 Perşembe

Credit Risk Scoring ogrenmek isteyenlere

Her zaman keyfi seyler yazacak halim yok ya. Biraz ciddileselim ve Credit Risk Scoring diyelim :) Bu kavram aslinda bircoklari icin cok yabanci bir kavram ama benim gibi bir istatistik mezunuysaniz ve analitik modelleme alaninda calisiyorsaniz ya da herhangi bir sekilde bankalarin genel mudurlukleri ile hasir nesirseniz bu kavrami en azindan duymussunuzdur. Ozellikle bankacilik sektorunde risk yonetimi konusunda calisanlarin mutlaka bilmesi gereken bir kavram. Bu konsept cogu kimseye cok karisik gelebilir ama bence henuz dogru anlatimi bulmadiginizdan diye dusunuyorum. Bu alanda tabi ki bir expert degilim ama su zaman kadar okudugum, calistigim, takip etigim yayinlar arasindan sectigim yeni baslayanlar ya da bu konsepti anlamak isteyenler icin cok guzel bir kitap var.

Naeem Siddiqi - Credit Risk Scorecards Developing and Implementing Intelligent Credit Scoring

Credit



Kitabin anlatimi cok guzel, ingilizcesi de cok rahat anlasilabilir durumda. Eger siz de Scoring ya da Scorecard gibi terimleri anlamak istiyorsaniz, bu kitabi bir karistirmanizi oneririm. Yeni baslayanlar icin ideal.
















Bunun disinda size onermek istedigim bir kitap daha var, bu biraz daha scorecard konseptine yakin olanlar icin biraz daha teori iceren bir kitap. Eger bu isin mutfaginda calismak istiyorsaniz mutlaka okumaniz gerek bir kitap diye dusunuyorum konulara daha hakim olmak icin arkasindaki mantigi ve teoriyi de cozmek icin.








Son olarak eger konu hakkinda bir fikriniz olsun ve scorecard diyince ne denildigini anlamak istiyorsaniz 1. kitap sizin icin yeterli olacaktir ama diyorsaniz ki yok arkadas  ben bu isin meslegini yapicam herseyini bilmek istiyorum o zaman 2. kitabi da mutlaka karistirmanizi oneririm.


Bunlar benim nacizane tavsiyelerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...