23 Temmuz 2012 Pazartesi

To Rome with Love..

To Rome with Love.. yeni Woody Allen filmi. Ben bu filmi cok begendim senaryo cok iyiydi , cok zekice hazirlanmisti ve sizi eglendiren bir tarafi vardi. Ben izledigim filmi eger begendiysem arkasindan mutlaka yazilmis elestirileri okurum ki herkes benim gibi mi anlamis ya da benim atladigim noktalar var mi diye. Bu sefer elestirileri okurken cok sasirdim cunku Washington Post bu filmi buyuk bir hayal kirilikligi olarak nitelendirmis, ayni sekilde Wall Street Jurnal da. Ayrica, IMDB'den sadece 6.5 almis ben azindan 7'nin uzerinde bir deger bekliyordum. Bu gorusler bence sizi yaniltmasin, izlenilmeye degecek bir film ayni zamanda  metnin altinda gizli esprileri ile sizi eglendirecek de.


Film Turkiye'de 'Roma'ya sevgilerle' olarak vizyona giriyor. Filmin konusuna gelirsek, film adindan da anlasildigi gibi Roma'da geciyor. Buradaki 4 farkli ciftin hikayesi konu aliniyor. Biri yeni evli bir cift balayi icin Roma'ya geliyorlar ve sonra bir sekilde ayri dusuyorlar, onlarin hikayesi ayri ayri devam edip film sonunda bulusuyorlar.(bu hikayenin anlatildigi kisimlar orjinalinde italyanca olarak geciyor.)  Diger ciftimizin hikayesi ise Amerikali bir turist kiz ile Italyan bir erkekle tanisip asik olup evlenmeye karar vermesi uzerine kurulu. Bu tam olarak filmlerde gorebileceginiz tarzda bir hikaye. Alt metni o kadar kuvvetli ki tam olarak kapitalist bir bakis acisina sahip bir Amerikali aile ile sahiplenmeye inanmayan bir Italyan aile arasindaki gerilimleri, farkliliklari o kadar guzel bir sekilde anlatilmis ki size sadece tebessum etmek dusuyor. (Amerikali ailenin babasini Woody Allen canlandiriyor ). Diger bir ciftin hikayesi ise gayet monoton ve tekduze bir hayata sahip olan bir aile babasinin bir anda sabah kalktiginda kendini unlu olarak bulmasini anlatiyor. Unlu olmasinin sebebi ise bu tekduze hayati. Roportajlarinda kahvalti ne yedigini ve kacta kalktigini soruyor ve unlu adamdan alinan cevaplar karsinda cilgina donuyorlar , bu hikayenin sonlanmasi ise adamin ununu kaybetmesiyle oluyor.(bu hikayenin anlatildigi kisimlar orjinalinde italyanca olarak geciyor.) Simdi ise bence filmdeki en onemli ciftin hikayesine geliyoruz. Bu hikayede ise orta yasli, basarili bir mimar olan bir adamin 20 sene once Italyada yasadigi sokakta kendi gencligi ile karsilasip iliskisinde onun gecmiste yaptigi hatalari bir daha tekrarlamamasi icin ona yol gostermeye calisan biri anlatiliyor. Alec Baldwin'in oynadigi bu karakterin karsilastigi cocugun kendi gecmisi oldugu benim yorumum biraz aslinda, filmin elestirisinin yapildigi cogu sitede bununla ilgili bir cikarim goremedim 'Rolling Stones Review' disinda. Izlediginiz zaman nasil bir siz nasil bir cikarim yapacaksiniz bakalim :)

Bu filmde en hosuma giden noktalardan biri ise Roma' yi gercekten yansitabilmesi. Roma'ya turistik acidan yaklasmayip sokaklarinin, insanlarinin o yasayan dokusunu filme cok guzel yansitmis. Roma asigi bir insan olarak bu bakis acisi filmi daha cok begenmeme sebeb oldu.

Son olarak, mutlaka izlenmesi gereken bir film diye dusunuyorum kritiklerin aksine :) Iyi Seyirleeer :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...