17 Temmuz 2012 Salı

Moskova'da Bot Turu

Merhabalar,


Moskova'ya eger yazin geldiyseniz yapilmasi gereken maddelerden biri de Moskova nehrinde bot turu yapmaktir. Moskova'da yapabileceginiz bir kac turde tur yapabilirsiniz, yemekli Radison turlari ya da daha kisa 1 saat suren ve daha populer olan 'Kievsky Vozkal ' ile 'Novospasskiy Bridge' arasinda yer alan turu tercih edebilirsiniz. Ben ise bugun sizlere populer olaninindan bahsedecegim. Bu tur da herhangi bir rus turizm mantigi ile tura dair herhangi bir aciklama yok o yuzden adim adim nereleri goreceginizi yazayacagim ki turunuz daha anlamli olsun:)


Once ulasim, yapmaniz gereken tek sey Kievskaya metro istasyonunda inip saga dogru devam edip nehre ulasmaniz gerekiyor. Nehre ulastiktan sonra bilet satan yeri gormemeniz mumkun degil. Biletinizi aldiktan sonra hadi bakalim baslasim bot turu :)


Rota:


1) Sparrow Hills



Sparrow hills'in arkasina dogru baktiginizda Moscow State University'i gorebilirsiniz.


2) Moscow International Business Center



Yeni Moskova olarak da nitelendirebileceginiz gokdelenlerden olusan Moskova'nin yeni is merkezi


3) Gorky Park





Moskova'nin unlu parklarindan, icinde roketin bile bulundugu bir acik hava muzesi kivaminda..


4) Peter the Great Monument





Moskova halki bu anitin sehrin yapisina uygun olmadigini dusunuyor ama bence guzel :)


5) "Red October" chocolate factory





Bu cikolata fabrikasi sovyetler zamanindan kalma benim henuz tatlamaya firsatim olmadi ama tadanlar su meshuuur 'Alanka' (ustunde basi bagli bebek resmi olan) cikolatalarindan daha guzel oldugunu soyluyorlar.
Bildigim kadariyla bu fabrikanin icine ozel turlar duzenleniyor cikolata gordum mu dayanamam diyorsaniz bir gezip gormekte fayda var :)


6) The Cathedral of Christ the Savior





Bu katedral aslinda Stalin zamaninda ozgur Rusya'yi kanitlamak adina yikilmisti. Hatta ve hatta bunun yerine bir yuzme havuzu yaptiriyorlar. 2000lerde ise yeni yonetim ile yeniden orjinaline ozel olarak yapiliyor. Ayrica bu katedral Ortdoks kilise dunyasinin en buyugu olarak biliniyor.


7)  Kremlin





Kremlin.. baska soze gerek yok :)

Boylelikle bot turumuzun da sonuna geldik. Umarim siz de benim kadar keyif almissinizdir.

Not: Fotograflar alinti degildir. Kendi cekimimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...